İstanbul’un “anayası” niteliğindeki “çevre düzeni planı” onaylandığında tarihler 15 Haziran 2009’u gösteriyordu. Kadir Topbaş’ın büyükşehir belediye başkanı olduğu sırada hazırlanan ve AKP’nin çoğunlukta olduğu İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclisi’nden geçen plan, şehrin sınırlarını çiziyordu. Amaç, şehrin kuzeye doğru büyümesini ve kent nüfusunun 16 milyonu aşmasını engellemekti.
Ancak plan kağıt üstünde kaldı. Şehri ve doğal sınırlarını korumak için yapılan “anayasa”, “mega” ve “çılgın” projelerle delindi. Neydi bu projeler? Planlanın aksine şehri kuzeye doğru genişletecek 3. Köprü, 3. Havalimanı ve Kanal İstanbul… 3. Köprü ve bağlantı yolları yapıldı ve kullanıma açılırken milyonlarca ağaç kesildi. 3. Havalimanı’nda uçuşlar başladı. İnşaat sırasında doğal alanlar kaybedildi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, “çılgın proje” Kanal İstanbul’u 2011’de, yani “İstanbul’un anayasası” onaylandıktan yaklaşık iki yıl sonra duyurdu. Hükümet, projeyle İstanbul’a 500 bin ilave nüfus geleceğini savunuyor ancak uzmanlar kente katılacak ek nüfusun 2 milyon kişiyi geçeceğini hesaplıyor. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu da projenin bir emlak projesi olduğunu, kente zarar vereceğini savunurken artacak nüfusa işaret ediyor: “En az 2.5-3 milyon daha ilave nüfus demektir. Böylesi bir nüfusu, böyle bir yapıyı İstanbul’un kaldırma şansı yoktur.”
Koruma ormanları bile yok olacak
Özel İçerik
Bu içerik sadece gazeteye abone olan okuyucular içindir.Yazının devamını okumak için gazetemize abone olmak ister misiniz?