CLÉMENT PERARNAUD
Medya, bir milyarderin Twitter’ı satın alacağı fikriyle dehşete kapılmış, korkuyla titrerken 26 Nisan günü Avrupa İç Pazardan Sorumlu Komisyon Üyesi Thierry Breton, Elon Musk’ı bu sosyal ağ konusunda uyarmanın yararlı olduğunu düşündü ve “Avrupa’da faaliyet gösteren herhangi bir şirket kurallarımıza uymalı” dedi. Kulağa bir meydan okuma gibi gelen bu açıklama, Avrupalı yetkililerin “büyük teknolojiyi” düzenlemek için yıldır süren aczi / yetersizliği hakkında çok ipucu veriyor.
İngilizce kısaltması DSA (Digital Services Act) daha iyi tanınan Dijital Hizmetler Yasası, Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen’in himayesi altında gerçekleştirilen son girişimler arasında. Yasa, 23 Nisan’da Komisyon, Parlamento ve Avrupa Birliği Konseyi arasında geçici bir siyasi anlaşmanın konusu oldu. Rekabet açısından Avrupa’nın düzenleyici envanterini güçlendirmeyi amaçlayan ikizi Dijital Pazarlar Yasası’yla aynı zamanda duyurulan bu yasama girişiminin amacı, Eski Dünya’daki büyük Amerikan platformlarının her şeye kadir olmasına meydan okuma kararlılığını göstermekti. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, tam 1.5 yıl boyunca metnin ortaya çıkmasına Brüksel’de ve Avrupa başkentlerinde yoğun lobi faaliyetleri eşlik etti. Avrupa’da 2021’de nüfuz faaliyetlerine (1) yaklaşık 100 milyon Avro harcanırken, dijital endüstri, bu niyet beyanlarına karşı koymak için çok çaba sarf etti. Başta Google olmak üzere, Silikon Vadisi temsilcileri, üst düzey yetkililer ve Avrupalı parlamenterler (2) arasındaki toplantı trafiği de bunu kanıtlıyor.
Özel İçerik
Bu içerik sadece gazeteye abone olan okuyucular içindir.Yazının devamını okumak için gazetemize abone olmak ister misiniz?