MOHAMED LARBİ BOUGUERRA
Yolcu gemilerinin devasalığı rekorlar kırıyor: Kasım 2021’de, Saint-Nazaire Atlantik tersaneleri, 362 metre uzunluğundaki “Wonder of the Sea” gemisini, bu türde dünyadaki en büyük dokuz tekneye sahip olan Royal Caribbean’a teslim etti. Bitirme çalışmaları Marsilya’da tamamlanan ve bir tür mobil şehir olan “Wonder of the Sea”, Mart 2022’den itibaren 2 bin 300 kişilik mürettebatıyla 7 bine yakın yolcusunu ağırlamaya başladı.
Bu deniz devleri her yerde hoş karşılanmıyor. Ağustos 2021’den bu yana, 200’den fazla yolcu taşıyan kruvaziyerlerin Venedik’in tarihi merkezine yanaşmasına izin verilmiyor: Dalgalarının yarattığı girdaplar yapıları zayıflatırken Saint Mark ve Giudecca kanallarını da kirletiyor. Öte yandan 2009’da 18 milyondan az, 2019’da ise yaklaşık 30 milyon yolcu taşıyan bu sektörün hızlı bir büyüme yaşadığı görülüyor (1). 3 Ocak 2022’de gemide ilan edilen salgın nedeniyle seyahatlerini Lizbon’da sonlandıran 4 bin Almanın yaşadığı talihsizliği saymazsak 2020 ve 2021’de faaliyet oranını beşe bölen Covid-19 salgınının giderek etkisini kaybettiği söylenebilir. Amerika Birleşik Devletleri’nin Atlanta kentindeki Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi’nin (CDC) uyarılarına karşın Haziran 2021’de Cruise Line Organisation (CLIA), yolcu gemilerinin “bugün mevcut en güvenli tatil ortamları olduğunu” belirtmekteydi.
Özel İçerik
Bu içerik sadece gazeteye abone olan okuyucular içindir.Yazının devamını okumak için gazetemize abone olmak ister misiniz?